dinsdag 26 maart 2013

Dag 37 / 13-03-2013


Deze ochtend ben ik naar Mandoleo getrokken om een jongen te helpen met zijn Engelse lessen en hij heet toevallig ook Frank. Heel raar is dat ondanks we een totaal andere taal spreken en uit een andere cultuur komen, we elkaar toch verstaan doormiddel van handgebaren en lichaamsuitdrukkingen. Ik begin nu ook pas het gevoel te krijgen dat ik het vertrouwen aan het winnen ben van de jongeren. Dit is natuurlijk begrijpelijk als je weet wat sommige jongeren op hun toch nog maar korte leven hebben meegemaakt. Zo zijn er zelfs jongeren met schotwonden. Maar de echte wonden zitten van binnen. Ik hoop dat ik de komende weken deze vertrouwensband nog wat kan versterken. Na het eten ben ik terug naar Aqua Lodge getrokken, aangekomen zag ik Ben ( de Amerikaan) en Bob op het strand zitten. We hebben samen over van alles gepraat, van duiken tot wat we gaan doen volgend jaar. Zo vroegen we ook aan Ben uit hoe het onderwijs in Amerika is geregeld. Toen hij de prijs zei om naar de universiteit te gaan, vielen we bijna achterover. Daar kan je bijna een huis van zetten.
We hadden beloofd aan Encorra (de man van onze stagepromotor Katrien) dat we hem eens zouden meenemen. We besloten om hem vanavond uit te nodigen en er een echte mannenavond van te maken. Het werd een echte mannenavond: we keken voetbal en speelden pool. Allee, ik weet niet of ik dit eigenlijk pool mag noemen. De ballen waren meer geschilderde stenen. Maar het drukte de pret niet. Weer een dagje Afrika dat er op zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten