maandag 25 maart 2013

Dag 34 / 10-03-2013


Deze ochtend kropen we er vroeg uit om naar de ochtendmis te gaan. Dit is geleden van toen ik nog bij de oma en de opa bleef slapen. En deze keer mocht ik geen stripverhaal meenemen. Verschillen met een Belgische mis:

1. De vrouwen en mannen zitten elk aan een andere kant
2. Om de 5 min moet je op je knieën gaan zitten en soms tot 15 min.
3. Ze kunnen een pak beter zingen dan in België
4. De mis duurt maar eventjes 2,5 uur.
5. De priester preekt voor 3 kwartier aan een stuk.
6. Tot 3x toe kan je geld doneren telkens voor een ander doel.
7. En het grootste verschil de kerk zit stamp, stamp vol. En niet enkel met oude mensen.


Maar voor de rest zijn de missen vrij hetzelfde. Ik herkende echt veel stukken. Allee, we waren weer vrij van zonden. We zijn dan met alle kerkgangers nog iets gaan eten in de stad. Thuis aangekomen, besloten we ons wat voor te bereiden op de volleybalwedstrijd van later
die dag. De vorige keer zijn we zwaar “den boot” ingegaan. Maar we hadden nu versterking gekregen. Ik besloot om naar het volleybalterrein te lopen zo had ik vandaag ook mijn kilometers weer al gedaan. De wedstrijd België – Tanzania werd weer gespeeld alsof dat ons en hun leven er van af hing. De eerste set wonnen wij, maar de tweede ging naar hen. Dus alles werd beslist met de derde set. Deze startte niet goed want al snel stonden we serieus wat punten achter. Gelukkig konden we op het einde volledig terug komen en wonnen we uiteindelijk nipt met 2 punten verschil. Omdat we toch naar huis moesten zijn Jens en ik ook weer naar huis gelopen. Na een verkoelende duik maakten we ons klaar om naar Katrien te gaan want we waren weer uitgenodigd om te komen eten. Vis op de barbecue; het was weer heerlijk. De avond sloten we af met een gezellige babbel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten