vrijdag 15 maart 2013

Dag 28 / 04-03-2013

Na eens goed uit te slapen, wat echt eens nodig was, werkte ik de posters om op te hangen in Mandoleo verder af. Bob en Jens waren ondertussen de ICT’ers gaan rondleiden. ‘s Middags ben ik samen met Maarten, Katrien en Anita gaan eten bij de UN. Waar we weer heel wat interessante gesprekken hebben gehad over het leven in Afrika. Om half 3 stond er op de nieuwe planning dat wij voor Mandoleo gemaakt hadden, dat de gasten moeten studeren. We gingen dus eens controleren of ze zich wel aan de planning hielden. Aangekomen, bleken ze daadwerkelijk te studeren. Er was zelfs een oudere student een jongere aan het helpen. Maar hij had zijn handen vol dus ik besloot hem een handje te helpen. Er was meer werk aan de winkel dan ik op het eerste zicht dacht. De 1e jongen dat ik hielp, had als schooltaak enkele cijferoefeningen gekregen. Maar hij kon ze niet oplossen omdat hij zelfs de tafel van 2 nog niet kon. Ik heb zo’n 2 uur iedereen proberen helpen maar dit was natuurlijk veel te weinig. Ik besloot dat ik iedere dag zou komen om studie te geven. In de 2 maanden dat ik hier nog ben ga ik proberen het wiskunde niveau toch een beetje omhoog te krijgen. Na dat ze 2 uur hadden gezwoegd, was het tijd voor de voetbaltraining. Bob nam de grote voor zijn rekening dus deden Jens en ik verschillende oefeningen met de kleintjes. Tijdens het eten kwamen we op het lumineuze idee om een “To Do-list” te maken. Het is de bedoeling zo veel mogelijk opdrachten uit te voeren. Dit kan nog leuk worden. ’s Avonds zijn we nog eentje gaan drinken bij Vitus en met de late opblijvers hebben we nog een filmpje gecheckt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten