maandag 11 maart 2013

Dag 22 / 26-02-2013

Vandaag is een dagje om wat schoolwerk in te halen. Na wat gewerkt te hebben, hadden ik en Bob wel zin in een colaatje. En ons bakje soda was ook op. Dus wij (Bob en ik) gingen zoals we al enkele dagen deden: een bakje halen bij onze goede vriend Vitus. Natuurlijk raakten we al snel aan de klap met onze Vitus. We praatten over van alles en al snel was het een goed uur later. Zo kwamen we ook te weten wat hij won op 1 flesje frisdrank: 100 shilling dat is omgerekend zo’n 0,05 euro. We spraken af om vanavond samen naar de voetbal te gaan kijken. De Vitus, Bob en Jens zijn namelijk zot van voetbal en ik hou wel van de sfeer in de cafés. We moesten ons alweer haasten om onze voetbal outfits aan te trekken. Het was weer op zijn Afrikaans, aangekomen was er maar 2 man. We hebben dan maar een spelletje van Bob gespeeld en ik was er duidelijk niet zo goed in. Het spelletje noemde “red je poepje” en mijn poep heb ik niet kunnen redden. Na verschillende ballen op mijn kont te krijgen sprong de bal door de strakheid van mijn poep kapot. Bob is dan samen met Bernard om een nieuwe bal gegaan. Hij kwam terug met een voltallig Tanzaniaans elftal. We wonnen weer met een mooi cijfer van 9 – 3. Maar de trainingen van Bob wierpen toch zijn vruchten af. Ze speelden veel beter samen. Omdat Bob in de douche stond heb ik maar gebruik gemaakt van de plaatselijke badkuip. Toen ik er uit kwam had ik 2 toeschouwers. De 2 Deense meisjes waren naar de zonsondergang aan het kijken. Ik vroeg hoe het kwam dat ze hier nog steeds waren, bleek dat ze normaal een boot wilden nemen, maar deze zou pas volgende week vertrekken. Ik nodigde ze dan maar uit om samen met ons deze avond eentje te gaan drinken. Ik wist da ik de Jens daar een groot plezier mee zou doen. S’ Avonds trokken we met heel de groep naar Bangwé Beatch. De naam spreekt voor zichzelf: dit is een strand waar je kunt drinken. Na verhalen uitgewisseld te hebben over Denemarken en wij over België en nadat we een auto zagen crashen tegen een boom, was het bijna ‘football time’ en Vitus stond al op ons te wachten. We verhuisden van plaats want op het strand was er natuurlijk geen tv. We zijn veel langer blijven zitten dan de voetbal match natuurlijk. Weer een gezellig avondje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten