maandag 25 maart 2013

Dag 35 / 11-03-2013

Vandaag ben ik vroeg opgestaan om samen met de verpleegsters de kleren te gaan wassen van de jongens van Bangwé. Bangwé is een tehuis voor gehandicapte kinderen en ze dragen kleren (allee kleren, voor zover je dat nog kleren kan noemen) die mega vuil en versleten zijn. Ook wordt er door de begeleiders niet echt omgekeken naar de hygiëne van de kinderen. Dus we zijn op het idee gekomen om 2x per week de kleren van de kinderen eens te wassen. En het was nodig, de emmers zagen na enkele kleren al meteen volledig zwart. Na het eten vertrokken we naar Mandoleo (tehuis voor straatkinderen) om studie te geven. Ik heb hier de 4 jongste mannekes onder mijn hoede genomen. Ze staan qua schrijven en wiskunde ver achter op het niveau waar ze op zouden moeten zitten. Dus ik probeer hier iedere dag 2 uurtjes aan te werken. Als beloning volgt dan voetbal, art of techniek. Vandaag werkte ik met de gasten vooral rond het schrijven van letters en hoofdletters. Er is nog veel werk maar ik zie toch al vorderingen. Het voetballen heb ik moeten overslaan door plots opkomende krampjes. ’s Avonds ben ik eens vroeg in het bedje gekropen want de volgende dag werd een heel drukke dag. Bob en ik gingen namelijk een sportdag geven op de school die we een paar weken geleden zijn gaan bezoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten