donderdag 18 april 2013

Dag 38 14-03-2013

Vandaag hebben Bob en ik een alternatief gezocht voor onze workshop van zaterdag. Als het goed weer is gaan we met de mannen vlotten maken. Zo gaan we ze dan ook leren sjorren en we gaan meteen van de situatie gebruik maken om te kijken hoe het gesteld is met de zwemcapaciteiten van de jongeren. We hebben het plan om een paar keer per week zwemlessen te geven want de jongeren zwemmen zeer veel in het meer maar kunnen bijna niet zwemmen. En we hebben al verhalen gehoord dat vorig jaar nog 2 jongens van Mandoleo zijn verdronken. Vorige zaterdag is deze workshop niet kunnen doorgaan door de regen. Na wat brainstormen hadden we ons plan b. Als het zou regenen zaterdag zouden we een workshop koken geven. Ze eten hier heel eenzijdig, vooral omdat rijst en bonen gewoon niet veel kost. Maar ook een deel omdat ze gewoon nooit andere recepten hebben leren kennen. Ook is voeding-koken een deel van techniek en past dus perfect in onze workshops. We stelden een menu op dat we zouden kunnen maken met de ingrediënten dat we hier terug vinden. Tegen 3 uur trok ik weer naar Mandoleo om studie te geven. Vandaag gaf ik de tafels van vermenigvuldigen. Ik merkte meteen dat Kristoffer en Jhonn hier nog steeds grote problemen mee hadden en normaal zouden ze al veel verder moeten staan als je hun huistaken bekeek. Van John was bekend dat hij problemen had met wiskunde, Kristoffer daarentegen zou normaal bij de betere moeten horen. Katrien had mij gezegd dat ik vooral extra begeleiding moest geven aan Oswaldy , nu was hij juist diegene dat zeer goed is in wiskunde. Ik ga tegen volgende week een basis wiskunde test opstellen zodat ik meteen kan zien wat het niveau is en waar juist de grote problemen liggen. Zo kan ik nog beter differentiëren. Dit zal een werkje voor morgen zijn want vandaag kruip ik eens vroeg in mijn bedje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten