maandag 25 maart 2013

Dag 31 / 07-03-2013


Tijdens het ontbijt kregen we een telefoon van Kaat “zebra’s gespot”. We trokken vliegensvlug onze schoenen aan en liepen naar de plaats waar ze voor het laatst gezien waren. Het is niet zo vanzelfsprekend dat je hier zebra’s ziet want ze zitten normaal in de veel hoger gelegen gebieden. Heel af en toe dalen ze ook eens af dus dit was onze kans. Een paar dagen geleden hadden we een “to do”-lijst opgesteld en daar was 1 van de puntjes “touch a zebra”. Dit was mijn kans om mijn eerste “to do” te vervullen. Na een paar mislukte pogingen, (zie foto) want het blijven nog steeds wilde dieren, lukte het mij uiteindelijk wel om een zebra aan te raken al was het wel in een flits. Bij thuis komst hadden we de smaak te pakken. Vandaag zou een “to do”-dagje worden. We begonnen met haal een kokosnoot uit een palmboom. Dit bleek moeilijker dan verwacht. Na verschillende pogingen sloeg enkel Bob er in een kokosnoot te bemachtigen. Zijn armen en voeten lagen open dus veel zin om het daarna nog eens te proberen, had ik niet. Misschien een volgende keer. Op naar de volgende opdracht. Loop met een mand met was op je hoofd naar Vitus en terug. Tweede kruisje was binnen. De volgende opdracht zou net iets vermoeiender worden. Zwem naar Hill-top en terug. Dit is zo’n 2 km zwemmen. Jens en ik namen voor de veiligheid (als we krampen zouden krijgen of zo) een opgeblazen band mee. Vol goede moed vertrokken we. Gelukkig had ik iedere dag al tot een boei gezwommen en was het een leuk tripje. Aangekomen op Hill-top hebben we even genoten van de zon op ons privé strandje. Ook de terug reis verliep nog vrij goed. Ik denk wel dat ik de morgen ga voelen maar het was weer een kruisje bij. ’s Avonds bij het eten voltooiden we de laatste opdracht voor vandaag. Drink 10 druppels van de Afrikaanse pili pili. Ik kan u verzekeren daar ben ik even niet goed van geweest (foto). Zoals de meesten wel weten, kan ik er al niet tegen als er een beetje tabasco in de spaghetti zit. De avond sloten we rustig af want het was een zwaar dagje geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten